dimarts, 2 d’octubre del 2007

Frases

Frase 1. “Ibarretxe se equivoca de país, de continente y de siglo” no sé si hi heu pensat gaire però us donaré unes pistes. De país no s’equivoca perquè se suposa que l’estat espanyol, Constitució en mà, és un estat plurinacional. De continent, tampoc. ¿O potser aquest no és un continent format per pobles diferents que han reclamat la seva independència? Sinó agafeu un mapa d’Europa de fa 20 anys, compareu-lo amb l’actual i sabreu a què em refereixo. I de segle, potser sí que s’equivoca perquè el segle passat es van crear molts estats nous però si se suposa que anem cap al progrés, la democràcia i les llibertats universals no estaria gens malament que aconseguíssim aquestes fites en els 93 anys que encara queden de segle XXI.

Frase 2. No em puc estar de dir què penso de les paraules de S.A.R. Ja que m’hi he de referir amb tres lletres he buscat què en diu el diari de les tres lletres: l’ABC. Llegeixo: “El rei sale en defensa de la monarquia”. Només faltaria! ¿I això és notícia? Al meu diari això no es mereixeria ni una línia o potser algú titularia mai: “Bin Laden sale en defensa del 11-S” o “Un terrorista sale en defensa del terrorismo”. Això són obvietats i, en tot cas, pura i simple demagògia. Només un petit comentari respecte les paraules de S.A.R. Transcric literalment la definició de monarquia que ha fet: “el periodo más largo de estabilidad y prosperidad”. Jo crec que això no és la monarquia sinó la democràcia. Bona nit i tapa’t.